Foglalás

Vendégek száma
Vendégek száma és kódok
X 1. Szoba
Felnőttek - 1 +
Gyermekek - 0 +
A csoportjának megfelelő méretű szállás és a helyes árak megtalálásához szeretnénk tudni, hány évesek lesznek a gyerekei a tartózkodás végén.
Gyermekek életkora
Adja meg a gyerekek életkorát!
Promóciós és szerződéses kódok Hozzáadva
Promóciós és szerződéses kódok Bezár

Etikai Kódex


Jó helyen vagy!


Tartalomjegyzék

Előszó

I. Az Etikai Kódex célja

II. Az Etikai Kódex hatálya

II. 1. Személyi hatály

II. 2. Időbeli hatály

III. Valamennyi munkavállalóra, vendégre és üzleti partnerre vonatkozó elvárások

III. 1. Törvényesség és a tisztesség

III. 2. Elkötelezettség, megbízhatóság, lojalitás erősítése

III. 3. Nyitottság, átláthatóság

III. 4. A magánélet és magánérdek védelme

III. 5. Vesztegetés (korrupció) elleni küzdelem

III. 6. Versenytársainkkal kapcsolatos magatartás

III. 7. Érdekellentétek, összeférhetetlenség elkerülése

III. 8. Biztonság és védelem

III. 9. Egymás közötti tisztességes kommunikáció

III. 10. Foglalkoztatási és munkakörülmények

III. 11. Zaklatás elleni fellépés

III. 12. A diszkrimináció tilalma, egyenlő bánásmód, esélyegyenlőség biztosítása

IV. Társaságunk további elvárásai a munkavállalóival szemben azok munkahelyi,

munkatársi kapcsolataiban

IV. 1. Munkavállalóink munkavégzésük során

IV. 2. Munkavállalóink munkahelyi kapcsolataikban

IV. 3. Munkavállalóink a magánéletükben

V. A vezetőkkel szemben támasztott további különös magatartási követelmények

V. 1. Az eredményes munkavégzés érdekében

V. 2. Az irányítási feladatok ellátása során

V. 3. A munkatársakkal való kapcsolataik során

V. 4. Felvétel, munkakörváltás, munkaviszony megszűnése esetén

V. 5. A teljesítmény értékelése és elismerése során

V. 6. Az érdekképviseleti, érdekvédelmi szervezetekkel való kapcsolatukban

VI. Záró rendelkezések


Kedves kollégáink, vendégeink és partnereink!


Az etikus működés a több, mint 50 éves vállalatunk töretlen sikerének fontos összetevője. Ez az a minimum, amit be– és megtartva a jövőben is emelt fejjel és büszkén mondhatjuk, hogy a Danubius Hotels Zrt. megbecsült közösségébe tartozunk. Nem csupán kiváló szakmaisággal szolgáljuk meg vendégeink bizalmát és építünk partneri kapcsolatokat a beszállítóinkkal, hanem valamennyiünk számára biztonságos közeget és megtartó munkatársi közösséget alakítunk ki.

A siker és a tisztesség kéz a kézben jár. Ezt valljuk mi, és ezt vallja anyavállalatunk, az angol CP Holdings Limited is.

Egy Etikai Kódex az általunk vallott és képviselt értékeket gyűjti és rendezi össze, de lehetővé teszi ezek számonkérhetőségét is. Segítség mindannyiunknak. Iránytű, ami mostantól bárki zsebében ott lapul, hogy tévedhetetlenül mutassa a helyes és követendő irányt.

Végül az Etikai Kódex garancia is. Garancia arra, hogy a Danubius Hotels Zrt. mindig és minden helyzetben kiáll azokért, akik betartják a szabályainkat. Védelmet ad nekik azzal, hogy érvényesíti a benne foglaltakat – kivétel nélkül és minden esetben.

Bízom benne, hogy ezek az alapértékek és iránymutatások megerősítik a köztünk lévő kötelékeket, építik a bizalmat üzleti és emberi kapcsolatainkban egyaránt.

Kovács Balázs

vezérigazgató

Danubius Hotels Zrt.


Az Etikai Kódex célja

1. A Társaságunkra érvényes Etikai Kódex kiadásának célja,

  • hogy megfogalmazza, keretbe foglalja a Társaságunk alapértékeire épülő etikus magatartási normákat, viselkedési sztenderdeket, melyeket valamennyi munkavállalónknak, vendégünknek és üzleti partnerünknek meg kell ismernie és be kell tartania;
  • hogy tudassuk valamennyi munkavállalónkkal, vendégünkkel és üzleti partnerünkkel, hogy Társaságunk elkötelezett a jogszabályokban és az Etikai Kódexben foglaltak betartása mellett, és egy esetleges jogsértéssel vagy kifogásolt magatartással szemben minden munkavállalónkat, vendégünket, üzleti partnerünket megvédjük;
  • hogy a jogsértést vagy kifogásolható magatartást elkövető személyeket visszatartsa a jogsértés elkövetésétől;
  • hogy megelőzzük a kifogásolható magatartás elkövetését.

2. A jelen Etikai Kódex összefoglalja és meghatározza mindazon magatartási és viselkedési normákat, amelyek:

  • megfelelő támpontot adnak az etikailag kifogásolható magatartások, az elfogadható és támogatandó, illetőleg a szankcionálandó magatartás felismeréséhez, valamint azok pártatlan megítéléséhez;
  • segítséget nyújtanak, hogy a felmerülő helyzetekben helyes döntéseket hozzunk, megfelelő állásfoglalásokat alakítsunk ki, ezzel is biztosítva az eredményes és átlátható működést;
  • morális alapot kínálnak a munkavállalói és az üzleti kapcsolatokban a bizalom kialakulásához és elmélyítéséhez;
  • összhangban vannak mindazon előírásokkal és követelményekkel, amelyek iránymutatásul szolgálnak az érintettek számára a munkahelyi, vendégekkel és üzleti partnerekkel fennálló, vagy létrehozni kívánt kapcsolatrendszerük működtetéséhez, a problémák megoldásához, illetve konfliktusok kezeléséhez;
  • védelmet biztosítanak minden normakövető számára, illetve hozzájárulnak az emberi méltóság megőrzéséhez.

3. A jelen Etikai Kódex ugyan nem tartalmaz minden lehetséges magatartásra vonatkozó normát, nem ad útmutatást minden lehetséges helyzetre, azonban Társaságunk folyamatosan figyelemmel kíséri az etikailag kifogásolható magatartásokat, melyekkel szemben a jog valamennyi eszközével fellép, függetlenül attól, hogy azt munkavállalónk, vendégünk, üzleti partnerünk vagy bármely más harmadik személy követi el.


4. A jelen Etikai Kódex nem tartalmaz előírást a Büntető Törvénykönyvben szabályozott bűncselekményekre (pl.: lopás, csalás, sikkasztás, vesztegetés stb.) vagy más jogszabálysértés esetére. Amennyiben valamely jogi norma az itt leírtaknál szigorúbb elvárásokat támaszt, úgy annak kell megfelelni.

 

II. Az Etikai Kódex hatálya


II. 1. Személyi hatály

1.       Az Etikai Kódex hatálya kiterjed a Danubius Hotels Zrt. minden jelenlegi és leendő munkavállalójára, vendégére és üzleti partnerére vagy bármely más harmadik személyre, akivel Társaságunk kapcsolatba kerül.

 

II. 2. Időbeli hatály

1. A jelen Etikai Kódex normarendszere 2024. március 1-jén lép hatályba, és visszavonásig érvényes.

 

III. Valamennyi munkavállalóra, vendégre és üzleti partnerre vonatkozó elvárások

1. Társaságunk szervezetének minden területe számára elvárásokat fogalmazunk meg az Etikai Kódex betartásával, érvényre juttatásával kapcsolatban. A jogszabályokban előírtaknak megfelelően visszaélés-bejelentő rendszert működtetünk, az ezzel kapcsolatos részletes előírásokat külön szabályzat tartalmazza.

2. Amennyiben valamely munkavállalónknak saját maguk vagy más munkavállaló, vendég, üzleti partner magatartása helyességének vagy helytelenségének megítélésével kapcsolatban kétségei támadnak, bizonytalan egy etikai kérdésben, előzetesen a compliance officer, a közvetlen felettesei, bármely vezető, a HR-szervezet vele kapcsolatban lévő munkatársai, az ellenőrzési vagy a jogi igazgató vagy az Ügyvezetés bármely tagja segítséget nyújt a részére.

 

III. 1. Törvényesség és a tisztesség

1. Minden munkavállalónktól elvárjuk, hogy a tudomásukra jutott jogszabálysértés vagy annak gyanúja esetén az Etikai Kódexben vagy más szabályzatban rögzített módon azt bejelentsék.

2. Alapvető követelmény Társaságunknál, hogy munkavállalóink, vendégeink és üzleti partnereink az Alaptörvényben, a jogszabályokban, a vállalatirányítás egyéb jogi eszközeiben foglaltaknak megfelelően és a jelen Etikai Kódexben rögzített, valamint a társadalmi együttélés alapvető normái szerint járjanak el.

3. Hisszük, hogy minden üzleti tevékenység alapja a törvényesség, tisztesség és a becsületesség. Szolgáltatásainkhoz tisztességes leírást adunk, és ennek megfelelően árazzuk azokat. Tiszteletben tartjuk azon országok törvényeit és rendeleteit, amelyekben működünk, megfizetjük a megfelelő közterheket, és ugyanezt üzleti partnereinktől is elvárjuk.

 

III. 2. Elkötelezettség, megbízhatóság, lojalitás erősítése

1. Társaságunk minden munkavállalójától és üzleti partnerétől elvárja, hogy a jogszabályok és a belső szabályok maradéktalan betartása mellett fegyelmezett és etikus, valamint az általánosan elfogadott társadalmi normák szerinti munkavégzéssel járuljon hozzá Társaságunk több, mint fél évszázados jó hírnevének öregbítéséhez, értékeinek megismertetéséhez és tudatos közvetítéséhez.

2. Elvárjuk, hogy munkavállalóink a rájuk bízott javakkal, értékekkel, eszközökkel, a megismert szakmai fogásokkal, módszerekkel, információkkal a “jó gazda gondosságával” járjanak el.

 

III. 3. Nyitottság, átláthatóság

1. Társaságunknál meggyőződésünk, hogy a nyitottság és átláthatóság elősegíti a megalapozott döntéseket, a megértést, egyetértést és a bizalmat. Mindenkinek lehetőséget biztosítunk arra - legyen az akár munkavállaló, akár vendég, akár üzleti partner -, hogy amennyiben valami olyat tapasztal, ami nem tűnik helyesnek, magabiztosan beszélhessen erről, mindig felszólalhasson az etikátlan viselkedés ellen bárminemű negatív következménytől való félelem nélkül.

2. Célunk olyan munkahelyi és üzleti, valamint szállodai légkör biztosítása, amely mentes mindenféle erőszakos vagy fenyegető magatartástól.

3. Társaságunk védelmet nyújt a megtorlás minden formájával szemben, így Társaságunknál senkit nem érhet hátrányos megkülönböztetés azért, mert hangot ad aggályainak.

 

III. 4. A magánélet és magánérdek védelme

1. Társaságunk tiszteletben tartja munkavállalói, vendégei és üzleti partnerei magánélethez és magánérdekhez fűződő jogait, ugyanakkor elvárja a cégcsoporthoz és a cégcsoport érdekeihez való lojalitást és nyitottságot.

III. 5. Vesztegetés (korrupció) elleni küzdelem

1. A vesztegetés olyan cselekményt jelent, amelynek során értéket vagy előnyt kínálnak, adnak, ígérnek, beleegyeznek, elfogadnak vagy kérnek, hogy ezzel cselekvésre vagy döntésre ösztönözzenek, illetve más módon befolyásoljanak egy másik személyt. A vesztegetés megnyilvánulhat bármilyen jutalom vagy értékes tárgy formájában, amelyet egy másik személynek ajánlanak fel üzleti, szerződéses vagy személyes előny megszerzése érdekében. A vesztegetés nem korlátozódik a vesztegetés felajánlására. Ha egy személy a vesztegetés fogadói oldalán áll és elfogadja azt, szintén törvényt sért.

2. Tulajdonosunk, a CP Holdings Limited vesztegetés- és korrupcióellenes szabályzatával összhangban Társaságunk zéró toleranciát hirdet a vesztegetéssel és a korrupt tevékenységekkel szemben, és elvárja üzleti partnereitől, hogy ezek megakadályozására hasonló intézkedéseket hozzanak.

3. A korrupció elleni küzdelemre vonatkozó rendelkezések valamennyi jelenlegi és jövőbeni munkavállalónkra, vendégünkre, üzleti partnerünkre, valamint azok valamennyi megbízottjára és képviselőjére is vonatkoznak. Társaságunk üzleti partnereivel fennálló kapcsolata azon az elven alapszik, hogy a Felek jóhiszeműen, professzionálisan és tisztességesen járnak el az üzleti tevékenységük során. Társaságunk fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben megalapozott gyanú áll fenn, hogy valamely munkavállalója, vagy üzleti partnere megsértette a vesztegetés és korrupció ellen a jelen Etikai Kódexben rögzített szabályokat, a törvényes keretek betartása mellett megszüntesse a vele fennálló kapcsolatát.

4. A Társaságunk által a vesztegetéssel és korrupcióval szemben meghirdetett zéró toleranciára tekintettel a munkavállalóink nem vehetnek részt a vesztegetés semmilyen formájában sem aktívan, sem passzívan, sem harmadik fél (például ügynök vagy forgalmazó) útján.

5. Ajándékokkal és vendéglátással összefüggő elvárások
Társaságunk munkavállalói a vesztegetés elkerülése érdekében csak korlátozottan, az adott körülményeknek megfelelően, az erre vonatkozó külön szabályozás betartásával fogadhatnak el üzleti ajándékot. Társaságunk a szokásos mértékű üzleti ajándékot (tekintet nélkül arra, hogy ki adja kinek) abban az esetben tartja elfogadhatónak, amennyiben az ajándékok adása vagy elfogadása megfelel az alábbi követelményeknek:

  • megfelel a helyi jogszabályoknak;
  • nyíltan, az üzleti partner nevében adják;
  • a körülményeknek megfelelő, megfelelő típusú és értékű, és megfelelő időben adják, figyelembe véve az ajándékozás okát;
  • nem befolyásolás szándékával, hallgatólagos szívességért vagy előnyért cserébe, üzlet, üzleti előny megszerzése vagy megtartása céljából adják;
  • nem készpénz vagy más készpénz-helyettesítő fizetési eszköz, (pl. utalvány vagy ajándékutalvány), ide nem érve a vendéglátásban közvetlenül közreműködő munkavállalóinknak adott szokásos mértékű borravalót.

6. Ügymenetkönnyítő juttatások és kenőpénzek

Az „ügymenetkönnyítő juttatások” állami tisztviselők részére teljesített kis értékű, pénzbeli vagy természetbeni kifizetések olyan rutinjellegű feladatok elvégzésért, amelyeket azok egyébként is kötelesek elvégezni, például: engedélyek, postai küldemények kiadása, illetve közművek bekötésének meggyorsítása. Társaságunk nem ad vagy fogad el kenőpénzeket, vagy ügymenetkönnyítő juttatásokat. Nem minősülnek ügymenetkönnyítő juttatásnak a valamely szervezet (nem magánszemély) részére fizetett jogszerű adminisztratív díjak és a gyorsított eljárásért teljesített jogszerű kifizetések, valamint az olyan kifizetések, amelyekről kérésre számla állítható ki.

 

7. Politikai célú hozzájárulások
Társaságunk nem adományoz sem készpénzben, sem természetben, sem más módon politikai pártok vagy jelöltek támogatására, tekintettel arra, hogy ezt úgy lehet felfogni, mint illetéktelen üzleti előny megszerzésére tett kísérletet.

 

8. Jótékonysági hozzájárulások
Társaságunk kifejezetten támogatja a jótékonysági célú adományozást - akár szolgáltatás, tudás, idő vagy közvetlen pénzügyi hozzájárulás (készpénz vagy más) révén-, és vállalja, hogy nyilvánosságra hozza az összes jótékonysági célú hozzájárulását. Társaságunk minden eszközzel biztosítja, hogy jótékonysági adományozás a helyi törvények és gyakorlatok szerint jogszerű és etikus legyen, és hogy a jótékonysági adományokat ne használják fel vesztegetési cselekmények megkönnyítésére és/vagy leplezésére. Adományok felajánlása/átadása csak Társaságunk compliance officerén keresztül a CP Holdings Limited compliance officerével folytatott egyeztetést követően lehetséges.

 

9. Ha bármely munkavállalónk bizonytalan abban, hogy valami kenőpénznek, ügymenetkönnyítő juttatásnak, ajándéknak minősül-e, vagy miként viselkedjen a politikai, jótékonysági célú felajánlásokkal kapcsolatban, tanácsot kérhet a compliance officertől.

 

III. 6. Versenytársainkkal kapcsolatos magatartás

1. Társaságunk tevékenységét a tisztességes verseny előírásaival összhangban és az érvényes versenyjogi előírásoknak megfelelően végzi. Versenytársainkról csak jogszerűen gyűjtünk információt, és csak nyilvánosan közzétett forrásokat használunk arra, hogy tájékozódjunk az üzleti, fogyasztói, beszállítói és szakmai irányokról, valamint a beszállítók és versenytársak akcióiról. Ezen információkat jogszerűen és tisztességes úton szerezzük be.

 

III. 7. Érdekellentétek, összeférhetetlenség elkerülése

1. Társaságunk fontosnak tartja, hogy munkavállalói között, valamint a vendégekkel és az üzleti partnerekkel fennálló kapcsolatokban ne alakuljon ki érdekellentét vagy összeférhetetlenség, ezért elvárja a munkavállalóitól, a vendégeitől és az üzleti partnereitől, hogy jelezzék, amennyiben érdekellentét vagy összeférhetetlenség áll fenn. Társaságunknak így lehetősége van arra, hogy megtegye a szükséges intézkedéseket a fennálló helyzet megszüntetése érdekében, biztosítva ezáltal a tisztességes ügymenetet.

 

III. 8. Biztonság és védelem

1. A biztonságnak a munkavégzés során és az üzleti élet minden területén elsőbbséget kell élveznie, legyen szó a kiberbűnözésről, személyes adatokról vagy akár a munkavégzés helyén esetlegesen előforduló fizikai veszélyekről. Munkatársainktól, vendégeinktől és üzleti partnereinktől is elvárjuk, hogy tekintettel legyenek saját maguk és mások biztonságára és védelmére, ezzel biztosítva valamennyiünk épségét és biztonságát.

 

III. 9. Egymás közötti tisztességes kommunikáció

1. Társaságunk elkötelezett amellett, hogy lehetőséget biztosítson minden munkavállalójának, vendégének és üzleti partnerének arra, hogy a működésünkkel kapcsolatos ötleteit, aggályait, javaslatait és visszajelzéseit a másik félnek félelem nélkül, a tiszteletet megadva közölhesse. Kommunikációnk során körültekintően és megfontoltan járunk el, és messzemenőkig ügyelünk a használt nyelvezetre és hangnemre. Valamennyi munkavállalónktól, vendégünktől, üzleti partnerünktől és a Társaságunk területén tartózkodó harmadik személytől elvárjuk a kedves, udvarias és tisztelettudó viselkedést.

 

III. 10. Foglalkoztatási és munkakörülmények

1. Társaságunk a munkavállalók foglalkoztatásával kapcsolatban az alábbi elvek teljes körű érvényesülését tartja szem előtt, amit elvár üzleti partnereitől is:

  • A gyermekmunka igénybevétele elfogadhatatlan. A munkavállalók (ideértve a bármely más foglalkoztatási formában ténylegesen munkát végzőket is) nem lehetnek fiatalabbak, mint a törvényes foglalkoztatás alsó korhatára vagy a törvényes iskolaköteles kor felső határa. Fiatalkorú munkavállalót/tanulót 22 óra és 6 óra között nem lehet foglalkoztatni. Fiatalkorú munkavállaló/tanuló foglalkoztatása során figyelembe kell venni az életkori sajátosságokat.
  • A kényszermunka minden formáját elítéljük.
  • A testi vagy pszichológiai büntetés, a verbális bántalmazás, valamint a megfélemlítés minden formája szigorúan tilos.
  • A munkát az alkalmazandó jogszabályokkal összhangban kialakított, azok által elismert foglalkoztatási forma keretein belül kell végezni.
  • Minden szükséges intézkedést megteszünk a tiszta, biztonságos és egészséges munkakörnyezet biztosítása érdekében.
  • Különös figyelmet fordítunk munkavállalóink egészségének megőrzésére, ezért elvárjuk üzleti partnereinktől is, hogy tartózkodjanak minden olyan magatartástól, gyártási folyamattól, amely káros hatással lehet a munkavállalók egészségére.
  • Baleset- és tűzmegelőzési intézkedéseinkkel gondoskodunk arról, hogy létesítményeink és azok berendezései biztonságosak legyenek. A biztonság mind szélesebb biztosítása érdekében folyamatos és megfelelően dokumentált tájékoztatást, illetve kockázatkezelési képzéseket biztosítunk a munkavállalók részére.
  • A munkavállalók különösen, de nem kizárólagosan munkabérre, a jogszabályokban meghatározott éves fizetett szabadságra, béren kívüli juttatásokra, társadalombiztosítási ellátásokra és a törvényekben biztosított egyéb szabadságra, juttatásokra jogosultak. A túlórázást a törvényben meghatározott díjazással kell fizetni. A munkavállalóknak igazolást kell kapniuk bérük kifizetéséről. A bérszámfejtés ütemezése legalább havonta történhet. Társaságunk maradéktalanul betartja a díjazásra, a jövedelemre és a béren kívüli juttatások minden egyéb formájára vonatkozó törvényi előírásokat, szabályokat, ezek betartását elvárja üzleti partnereitől is.
  • Társaságunk elismeri munkavállalói azon jogát, hogy választott szervezeteket hozzanak létre előzetes engedély nélkül, egyúttal tudomásul veszi, hogy munkavállalói tagjaik lehetnek ezeknek a szervezeteknek, valamint szabadon és önállóan vehetnek észt a kollektív tárgyalásokon.

III. 11. Zaklatás elleni fellépés

1. Társaságunk tiltja, zaklatásnak minősíti és határozottan fellép minden olyan, az emberi méltóságot sértő, bántó, szexuális vagy egyéb természetű magatartással szemben, ami az adott személynek egy tulajdonságával kapcsolatos és célja az érintettel szembeni megfélemlítő, ellenséges, megalázó, megszégyenítő vagy támadó környezet kialakítása.

2. Társaságunk határozottan elutasít minden olyan magatartásformát, mely nem a kölcsönös tiszteleten alapul, annak tudatában, hogy a zaklatás akkor valósul meg, ha magatartásunk másokat sért, függetlenül annak szándékosságától. Társaságunk határozottan elutasítja a zaklatást, illetve minden olyan magatartásformát, amely nem a kölcsönös tiszteleten alapul.

3. Társaságunk zéró toleranciát hirdet a jelenlegi vagy jövőbeli munkavállalói, vendégei vagy üzleti partnerei munkavállalója részéről bármely munkavállalónk ellen vagy bármely munkavállalónk részéről valamely vendégünk, üzleti partnerünk munkavállalója ellen irányuló:

  • nem kívánt szexuális közeledés, szexuális témájú megjegyzések, e-mailek, bármilyen formátumú üzenetek vagy testi kontaktus (szexuális zaklatás) ellen;
  • az egyéni tulajdonságokra tett sértő vagy lealacsonyító megjegyzések minden formája ellen, tekintettel arra, azokat zaklatásnak minősíti akkor is, ha azokat viccnek vagy könnyed csipkelődésnek szánták (verbális zaklatás);
  • az ellenséges és etikátlan kommunikációval szemben, amelyet egy vagy több személy valósít meg általában egy ember irányába, aki emiatt védtelen és reménytelen helyzetbe kerül (pszichológiai zaklatás).

4. Amennyiben valamely munkavállalónk úgy véli, hogy egy másik munkavállalótól, vendégtől, vagy az üzleti partnerünk munkavállalójától, vagy amennyiben valamely vendégünk vagy üzleti partnerünk úgy véli, hogy egy munkavállalónk részéről zaklatás áldozatává vált:

  • egyértelműen jelezheti a zaklatónak, hogy a viselkedése nem elfogadható, azzal hagyjon fel, hivatkozva arra, hogy a Társaságunk határozottan tiltja a zaklatás minden formáját, a tilalom megszegését pedig a törvények adta kereteken belül szigorúan szankcionálja;
  • írja le mi történt, (dátum, időpont, hely, helyzet, tanúk) és őrizzen meg a kifogásolható magatartással kapcsolatos minden bizonyítékot (pl. dokumentumokat, írásos párbeszédeket stb.);
  • amennyiben Társaságunk beavatkozását tartja szükségesnek, haladéktalanul – akár neve elhallgatása mellett is - jelentse az incidenst az erre a célra fenntartott bejelentő rendszeren keresztül.

5. Társaságunk határozottan kiáll a zaklatást elszenvedő személyek mellett, a bejelentést szigorúan bizalmasan kezeli és jóhiszemű, jogszerű bejelentés esetén a bejelentő részére kiemelt védelmet biztosít. A Társaság egyetlen, zaklatást elszenvedett munkavállalója sincs egyedül.


6. Zaklatás elszenvedése esetén az érintett a compliance officerhez, a közvetlen feletteseihez, bármely vezetőhöz, a HR-szervezet vele kapcsolatban lévő munkatársaihoz, az ellenőrzési vagy a jogi igazgatóhoz vagy az Ügyvezetés bármely tagjához fordulhat.

 

7. Biztosítjuk valamennyi munkavállalónkat, vendégünket és üzleti partnerünket arról, hogy a zaklatási ügyeket szakszerűen és teljes titoktartás mellett kivizsgáljuk, továbbá szigorú intézkedéseket foganatosítunk a zaklatóval szemben.


III. 12. A diszkrimináció tilalma, egyenlő bánásmód, esélyegyenlőség biztosítása

1. Társaságunk elítéli a negatív, nyíltan vagy burkoltan megkülönböztető bánásmódot (cselekedet, tevékenység, kijelentés, elmulasztott tett, viselkedés). Határozottan fellép a diszkrimináció minden formája ellen, amely egy érintett személy vagy személyek csoportjának az esélyegyenlőségére hat.

2. Társaságunk diszkriminációnak értékeli a megkülönböztetés minden formáját, amely egy személyt nem a tettei, hanem feltételezett tulajdonságai vagy ilyen tulajdonságokkal rendelkező csoporthoz való tartozása alapján ítél meg. Tekintettel arra, hogy a megkülönböztetés sérti a minden személyt egyenlő mértékben megillető emberi méltóságot, a Társaság zéró toleranciát hirdet a faj, származás, társadalmi, nemzeti vagy etnikai hovatartozás, bőrszín, nem, szexuális irányultság, családi állapot, gyermekvállalás, életkor, fogyatékosság, nyelv, vallás, politikai vagy más vélemény, személyes meggyőződés, vagyoni helyzet vagy egyéb tulajdonság alapján történő, illetve másként gondolkozókkal szembeni megkülönböztetés valamennyi formája ellen, továbbá teljeskörű elfogadást vár el munkavállalóitól, vendégeitől valamint üzleti partnereitől egyaránt.

3. Társaságunk kiáll az egyenlő bánásmód követelménye mellett, ezért valamennyi munkavállalójától, vendégétől és üzleti partnerétől elvárja, hogy minden emberrel, emberek bármely csoportjával, valamint a gazdaság egyéb szereplőivel azonos tisztelettel és körültekintéssel, az egyéni szempontok azonos mértékű figyelembevételével, diszkriminációmentesen járjon el.

4. A fentiek alapján Társaságunk zéró toleranciát hirdet az alábbi magatartásokkal szemben:

  • Közvetlen hátrányos megkülönböztetés: ha egy személyt, vagy csoportot valamely vélt vagy valós védett tulajdonsága miatt kedvezőtlenebb bánásmódban részesítenek, mint amelyben más, összehasonlítható helyzetben lévő személy vagy csoport részesül, részesült, vagy részesülne.
  • Közvetett hátrányos megkülönböztetés: közvetlen hátrányos megkülönböztetésnek nem minősülő és látszólag az egyenlő bánásmód követelményének megfelelő olyan magatartás, amely védett tulajdonsággal rendelkező személyeket lényegesen nagyobb arányban hoz hátrányosabb helyzetbe, mint amelyben más összehasonlítható helyzetben levő személy vagy csoport van, volt vagy lenne.
  • Jogellenes elkülönítés: ha valamely védett tulajdonság alapján egyes személyeket, vagy személyek csoportját a velük összehasonlítható helyzetben lévő személyektől vagy személyek csoportjától – anélkül, hogy azt törvény kifejezetten megengedné – elkülönítenek.
  • Megtorlás: olyan magatartás, amely az egyenlő bánásmód követelményének megsértése miatt kifogást emelő, eljárást indító vagy az eljárásban közreműködő személlyel szemben ezzel összefüggésben jogsérelmet okoz, jogsérelem okozására irányul vagy azzal fenyeget.

5.  Eltérő bánásmód Társaságunknál minden esetben kizárólag szakértelmen és szakmai tapasztalatokon alapulhat.


IV. Társaságunk további elvárásai a munkavállalóival szemben munkahelyi, munkatársi kapcsolataikban

1. Alapvető elvárásunk a munkavállalóinkkal szemben a szervezeti hierarchiában elfoglalt helytől függetlenül, hogy szakmai és általános ismereteiket, jártasságaikat, készségeiket és képességeiket folyamatosan fejlesszék, munkájukat szakszerűen és színvonalasan lássák el. Minden munkavállalónknak felelősséget kell vállalnia tevékenységéért, döntéseiért.

2. Társaságunknál a közös célok elérése érdekében segítőkészséggel párosuló, folyamatos együttműködést, az érintett területekre jellemző hierarchikus viszonyrendszerhez igazodó jó munkatársi kapcsolatok kiépítését és fenntartását, kollegialitást várunk el valamennyi munkavállalónktól. Ezek során a társadalmi együttélés alapvető szabályain túl, a teljesség igénye nélkül a következő általánosan elvárt irányelveket és magatartási követelményeket rögzítjük:

 

IV. 1. Munkavállalóink munkavégzésük során

a) úgy járjanak el, hogy tevékenységük alkalmas legyen a szervezeti célok, törekvések meggyőző és eredményes képviseletére;

b) munkatársaiknak, vezetőiknek, vendégeinknek és üzleti partnereinknek adják meg az őket megillető tiszteletet, a kapott utasításokat maradéktalanul, legjobb tudásuk szerint hajtsák végre, valamint ezek betartását egymástól is követeljék meg;

c) tanúsítsanak a jelen Etikai Kódexben rögzített elvek szerinti magatartást, egyben lépjenek fel az Etikai Kódexbe ütköző magatartásokkal szemben, hogy Társaságunk megfelelő időben és módon intézkedhessen;

d) tanúsítsanak lojalitást a Társasággal és anyavállalatával, a CP Holdings Limiteddel és a CP Csoport egyéb tagjaival, valamint vezetőivel és munkatársaival szemben;

e) egyértelmű feladatmeghatározás hiányában, valamint az előre nem látható, váratlan helyzetekben is felelősségteljesen, észszerűen, kezdeményezően és önállóan járjanak el;

f) munkaidejüket hatékonyan, eredményességre törekedve, a minőségi és a mennyiségi elvárásoknak eleget téve, lelkiismeretesen, aktív munkavégzéssel töltsék ki;

g) a tisztesség, a gondosság és a jóhiszeműség szerint járjanak el;

h) legyenek tudatában az elvégzendő feladataik fontosságának, felelősségük súlyának;

i) ismerjék naprakészen a tevékenységüket érintő belső előírásokat és jogszabályokat, és folyamatosan törekedjenek a korszerű szakmai ismeretek elsajátítására, megőrzésére és gyarapítására, feladatellátásuk során ezek felhasználásával, legjobb tudásuk szerint eljárjanak el;

j) tanúsítsanak kellő figyelmet és udvariasságot mások iránt;

k) adják meg a bizalmat és szolgáljanak rá mások bizalmára;

l) ne hozzák vezetőiket, munkatársaikat, vendégeinket, ügyfeleinket, partnereinket kellemetlen, megalázó, az emberi méltóságot sértő vagy méltatlan helyzetbe, kerüljék a személyeskedést, az intrikus magatartást, mások becsmérlését, lejáratását;

m) külső megjelenésük legyen a munkahelyükre rendszeresített előírásoknak megfelelő;

n) munkahelyükön, környezetükben tartsanak rendet és tisztaságot; tekintsék személyes ügyüknek önmaguk és munkatársaik egészségének, biztonságának, valamint az élő és a természetes környezet állapotának megóvását, védelmét;

o) munkaidőben alkoholt, drogot vagy más tudatmódosító, illetve pszichotróp anyagot ne fogyasszanak, munkavégzésre ezektől mentes állapotban, kipihenten jelenjenek meg.

 

IV. 2. Munkavállalóink munkahelyi kapcsolataikban

a) a feladatok végrehajtása során minden esetben törekedjenek az együttműködésre, a problémák közös megoldására;

b) az egymás közötti hivatalos és nem hivatalos érintkezéseiket a kölcsönös tiszteleten, elfogadáson és megértésen alapuló kollegiális magatartás jellemezze, az ezen alapuló kommunikáció bármely okból történő megszakadása vagy zavara esetén törekedjenek az elvárható állapot helyreállítására;

c) munkájukkal, magatartásukkal összefüggő szakmai és egyéb problémáikat, ellentéteiket igyekezzenek minden esetben és kellő időben egymással tisztázni; ennek eredménytelensége esetén - lehetőség szerint a másik fél jelenlétében - tájékoztassák vezetőjüket a történtekről és kérjék közreműködését az ellentét feloldásában;

d) ne követeljenek maguknak az elfogadott és a szabályozott mértéken túl kedvezményeket, előjogokat, illetve utasítsák vissza az ilyen felajánlásokat;

e) ügyeljenek egymás tekintélyének, emberi és szakmai tisztességének megóvására, gondoljanak arra, hogy ezzel munkahelyük becsületét is óvják;

f) viseljék a felelősséget az esetleges rossz vagy helytelen döntéseikért, intézkedéseikért, tegyenek meg mindent azok jogszerű és szakmailag is megfelelő kijavítása, helyrehozása érdekében, a vezetőik és munkatársaik részéről érkező jogos kritikát fogadják jobbító szándékként és annak megfelelően reagáljanak rá;

g) mutassanak együttműködési készséget, tanúsítsanak önzetlen, kollegiális segítségnyújtást új munkatársaink munkahelyi beilleszkedésének elősegítése érdekében; az új munkatársaink saját maguk is aktívan vegyenek részt egymás kölcsönös megismerésében;

h) az eredményes munkavégzéshez szükséges információkat vezetőik, munkatársaik és a szakmai feladat-végrehajtásban közreműködő egyéb érdekeltek számára a megfelelő időben és módon biztosítsák;

i) kövessenek el mindent a közös eredmények eléréséért, a csoportmunka hatékonyabbá tételéért, ne keltsenek versenyt, felesleges rivalizálást ott, ahol előnyösebb lenne a kölcsönös összefogás és a segítségnyújtás.

 

IV. 3. Munkavállalóink a magánéletükben

a) ne adjanak okot a tisztességükben való kételkedésre,

b) kapcsolatrendszerüket úgy alakítsák ki, hogy a munkahelyükön vállalt kötelezettségeikkel ne kerülhessenek szembe, továbbá ne alakulhasson ki elvtelen, törvénybe vagy a külön vállalati összeférhetetlenségi szabályzatba ütköző összeférhetetlenség, vagy elkötelezettségi, függőségi helyzet;

c) szabadidejükben ne folytassanak munkájukhoz, szolgálatukhoz méltatlan tevékenységeket;

d) tartózkodjanak minden félreérthető és félrevezető, a munkahelyi feladataikkal összefüggő- írásban vagy szóban tett - nyilatkozattól és információadástól, különös tekintettel a közösségi médiában és a sajtó/média részére;

e) tartózkodjanak az egyes külső médiafelületeken (pl. Facebook, Instagram stb., amennyiben Társaságunk, mint munkáltató neve feltüntetésre kerül), illetve a belső kommunikációs felületeken (pl.: a DH CheckIn) a trágár, durva vagy erőszakos megnyilvánulástól vagy a diszkriminációtól, amely a Társaságunkkal fennálló munkaviszonyával összekapcsolva alkalmas arra, hogy Társaságunkat rossz színben tüntesse fel, vagy félelmet, megbotránkoztatást keltsen;

f) a sajtó részére nyilatkozatot a Társaság munkavállalói csak a vonatkozó belső szabályozásban foglaltak szerint tehetnek.

 

V. A vezetőkkel szemben támasztott további különös magatartási követelmények

A jelen Etikai Kódexben rögzített általános magatartási normák teljesítésén túl a vezető beosztású munkatársaink feladataik ellátása során a következő különös magatartási követelményeknek is kötelesek eleget tenni:

 

V.1. Az Etikai Kódex alapelveinek érvényre juttatása érdekében

a)etikai vétség, jogszabálysértés, törvénybe ütköző cselekedet észlelése, gyanúja esetén felettes vezetőjükkel vagy a compliance officerrel egyeztetve határozzák meg a szükséges lépéseket;

b) minden tőlük elvárhatót tegyenek meg az etikai vétség, jogszabálysértés elszenvedői (kiemelt figyelemmel a zaklatás, szexuális erőszak és kényszerítés áldozataira és a kiskorú érintettekre) személyiségi jogainak, jó hírnevének, becsületének, érdekeinek védelme, illetve az általuk igényelt titoktartás biztosítása érdekében;

c) bátorítsák az irányításuk alá tartozó munkavállalókat, hogy az Etikai Kódex alapelveivel ellentétes jelenségek bejelentésével segítsék ezen alapelvek érvényesülését.

 

V. 2. Az eredményes munkavégzés érdekében

a) személyes példamutatásukkal mozdítsák elő, hogy az általuk irányított szervezeti egységekben együttműködő, támogató, konstruktív, jó munkahelyi kapcsolatok és munkahelyi légkör alakuljon ki, illetve maradjon fenn;

b) az erőforrások elosztásakor, valamint a feladatok kiosztásakor ne éljenek vissza a beosztásukból származó erőfölényükkel és lehetőségeikkel, a munkatársak közötti munkamegosztás, valamint a velük és közöttük való együttműködés megszervezésekor törekedjenek az egyenlő terhelés kialakítására;

c) a döntések meghozatalához szükséges információkat ismerjék meg; a többi vezetőt és munkavállalót - kellő időben és módon - lássák el a munkavégzésükhöz szükséges információkkal; mellőzzék az érintett területek működését kedvezőtlenül befolyásoló információ-visszatartást, elhallgatást vagy esetlegesen a megtévesztésre is alkalmas tájékoztatást;

d) ösztönözzék a tehetség kibontakoztatását és érvényesülését, továbbá biztosítsák az előrejutás esélyegyenlőségét;

e) határozottan határolódjanak el valamennyi, a jelen Etikai Kódexbe ütköző magatartástól és határozottan álljanak ki a jelen Etikai Kódexben rögzített alapértékek érvényesülése mellett.

 

V. 3. Az irányítási feladatok ellátása során

a) vállaljanak felelősséget a más vezetők által kiadott utasítások valamennyi –a szervezeti hierarchiában a vezető alá tartozó- munkavállalóval történő megismertetéséért és betartatásáért;

b) a feladatok, megbízások, utasítások kiadásánál – melyek sikeres vagy sikertelen végrehajtásáért a felelősség őket terheli – törekedjenek az egyértelműségre, a tárgyilagosságra és olyan megfelelő hangnem használatára, amely alkalmas a vezetői tekintély fenntartására, de nem sérti beosztottaik emberi méltóságát és önbecsülését;

c) az elvégzendő munka jellegétől, illetve a helyzet adta lehetőségektől függően kérjék ki és vegyék figyelembe beosztottaik véleményét, ötleteit, javaslatait;

d) a vezetői funkciók meghatározott körének delegálásával ösztönözzék beosztottaikat arra, hogy aktívan kapcsolódjanak be saját munkájuk tervezésébe és irányításába, továbbá éljenek a kreativitás, az önmegvalósítás és az önkifejezés igényéből származó előnyök tudatos kihasználásával.

 

V. 4. A munkatársakkal való kapcsolataik során

a) magatartásuk a munkában és a magánéletben legyen példamutató, követésre érdemes;

b) tanúsítsanak nyitott, tapintatos, türelmes, megértő magatartást munkatársaik szakmai és emberi problémáinak, jelzéseinek és felvetéseinek meghallgatása, illetve megoldása során;

c) minden lehetséges eszközzel védjék meg beosztottaikat a megalapozatlan vádaktól, rágalmaktól, a zaklatás és a diszkrimináció valamennyi formájától; ilyen esetekben a megvádolt beosztottaiknak adják meg a védekezés lehetőségét; amennyiben a vádak beigazolódnak, a szükséges intézkedések végrehajtásában működjenek együtt a compliance officerrel, vagy az intézkedéseket a compliance officerrel folytatott egyeztetést követően, következetesen tegyék meg;

d) a munkahelyi problémák és konfliktusok feloldásában kellő tapintattal, empátiával és körültekintéssel, de határozottan és késlekedés nélkül járjanak el;

e) őszinteségükkel, nyíltságukkal járuljanak hozzá szavahihetőségük, hitelességük kialakításához és fenntartásához;

f) beosztottaikat ne utasítsák a kizárólag a személyes céljaikat, egyéni érdekeiket szolgáló munkavégzésre, tevékenységre;

g) vegyék figyelembe munkatársaik körülményeit, ha váratlan helyzetekben rendkívüli munkavégzésre van szükség;

h) tanúsítsanak kellő szociális érzékenységet beosztottaik problémáinak megoldásában; ismerjék meg és vegyék figyelembe családi, egészségi, anyagi, egzisztenciális és egyéb - emberileg méltányolható - körülményeiket is; velük kapcsolatban figyeljenek fel minden olyan jelenségre, amelyek indokolatlan életvitel-változásra utal, ezeknek a problémáknak a megszüntetése vagy enyhítése érdekében tegyenek meg minden tőlük telhetőt;

i) segítsék a nehézségekkel küzdő beosztottaikat; hatáskörükön belül adjanak meg minden szükséges segítséget, lehetőségeik hiányában kezdeményezzék a rászoruló beosztottaik támogatásának Társaság általi biztosítását;

j) a vezetők egymás közötti kapcsolataikban legyenek segítőkészek, konstruktívak, tartsák tiszteletben egymás hatáskörét és együttműködésükben a Társaság céljait tekintsék iránymutatónak.

V. 5. Felvétel, munkakörváltás, munkaviszony megszűnése esetén

a) az állásra jelentkezőkkel szemben a szakmai képességeket tartsák szem előtt és mind a felvételi eljárás során, mind a felvételi döntés meghozatalában tartózkodjanak a diszkrimináció minden formájától;

b) az állásra jelentkezőknek biztosítsák az esélyegyenlőséget;

c) tanúsítsanak fokozott figyelmet és törődést a felvételre jelentkezőkkel, illetve az újonnan felvettekkel kapcsolatban; adjanak meg minden olyan információt számukra, amely korrekt tájékozódást tesz lehetővé és elősegítheti a munkavállalással összefüggő döntésüket, valamint mielőbbi beilleszkedésüket;

d) tekintsék fontos feladatuknak az új munkatársak bemutatását, munkakörükbe történő bevezetését;

e) a beosztottak munkaviszonyát minden esetben a kölcsönös tisztelet és megbecsülés szellemében szüntessék meg, felmondás esetén ne hozzák méltatlan helyzetbe az érintetteket;

f) nyugdíjazáskor gondoskodjanak a méltó búcsúztatásról, illetve arról, hogy a nyugdíjasoknak – akaratuk függvényében – lehetőségük legyen volt munkatársaikkal kapcsolatot tartani;

g) fordítsanak kiemelt hangsúlyt az utánpótlás nevelésére, a Társaságunknál átmenetileg foglalkoztatott képzésben részt vevő diákok elhelyezkedésének biztosítására.

 

V. 6. A teljesítmény értékelése, illetve elismerése során

a) a munkavégzéssel összefüggő ellenőrzéseknél, számonkéréseknél, ösztönzéseknél, illetve elismeréseknél legyenek következetesek, reálisak és igazságosak;

b) értékelésükben a megállapításaik során törekedjenek az objektivitásra és a korrektségre, véleményüket munkatársaikkal minden esetben személyesen közöljék;

c) a teljesítményértékelő beszélgetések elsődlegesen a beosztottak fejlesztésére, a jobb eredmények ösztönzésére irányuljanak;

d) azonos szempontok szerint ítéljék meg beosztottaik munkáját, magatartását, a feladatokhoz való hozzáállását, legyen szó bérezésről, jutalmazásról vagy szankciók alkalmazásáról;

e) a beosztottaik folyamatos minősítése a munkavégzésre, annak javítására, a személyes fejlődésre irányuljon és ne a személyre.

 

V. 7. Az érdekképviseleti, érdekvédelmi szervezetekkel való kapcsolatukban

a) vitás kérdésekben keressék a megegyezés lehetőségét, kerüljék a szükségtelen konfliktusok kialakulását;

b) törekedjenek az érdekképviseleti, illetve érdekvédelmi szervezetek képviselőivel az együttműködésre, az egyenrangú partneri viszony kialakítására.

VI. Záró rendelkezések

1. Az Etikai Kódex tartalmát oktatás keretében valamennyi érintett munkavállalóval ismertetni kell.

2. Az új munkavállalók felvétele előtt meg kell ismertetni az Etikai Kódex tartalmát a belépőkkel.

3.Az Etikai Kódex a vendégeinkkel és üzleti partnereinkkel kötött szerződéseink részét képezi.

 

Budapest, 2024. április